KLESKONTAINER 

 

Det står en kontainer på enden av høyblokken vår, som det skal kastes brukte klær, sko, tepper, matter, dyner, puter, belter, og annet av tekstiler oppi. 

 

Kastes i sekker. 

 

Alt blir sortert og vurdert gjenbruk eller ikke. 

Det som ikke kan gjenbrukes, mæles opp og blir til isolasjon som sendes til U-land. Der bidrar alt slik til å isolere hus o.l. 

 

Idrettslaget som organiserer dette, får 1. kr i inntekt pr. kilo som samles inn. Blir fort noen kroner av det til nytte for dem, og god samvittighet for oss.  

 

Denne kontaineren er et samarbeid mellom Bergheim Amfi og Bergheim Terrasse.