Uten vann

Som noen av dere kanskje har merket, så var vi uten vann i bygget i går kveld ca. 23:30 og utover en liten time.

Da jeg oppdaget det i nevnte tidspunkt, ringte jeg vakta på vann og avløp hos Trondheim
Bydrift. De hadde ikke noe melding om noe vanntrøbbel i området. Jeg dro ned i kjelleren og sjekket trykkpumpene. Der var en sikring som skal hindre at pumpe går tørr når det ikke kommer vann inn til pumpene, slått ut. Ny tlf til vann-vakta med denne infoen. De hadde sjekket litt rundt, men fortsatt ikke noe som tydet på vanntrøbbel i området. De mente vi måtte få noen til å sjekke nevnte sikring. Jeg fikk tak i en servicekar fra YIT. Han stusset over hendelsen, men var villig til å kjøre seg en tur. Da jeg kom oppi leiligheten igjen, var vannet tilbake igjen! Fikk ringt å stoppet vedkommende da han var halvveis på vei hit. Årsak ukjent så langt.

I dag tidlig, ca kl. 07:10, var vi uten vann igjen!

Jeg kontaktet samme person fra YIT. Han kom hit ca. kl 08:00 og begynte i feilsøke. Det var vann inn i bygget slik han fant ut når han begynte, men trykkpumpen gikk ikke. Men så lenge vann-vakta ikke hadde noe feil i området, mente han at nevnte sikring kanskje er
sliten? Vi besluttet at denne måtte byttes. Han koblet ut sikringen slik at vi fikk vann igjen og drog for å hente en ny.

I mellomtiden fikk jeg tlf fra Styreleder Næss på Bergheim Terrasse. De hadde også vært vannløs i går kveld og dag tidlig. Han fikk tak i en person hos Trondheim Bydrift som kunne fortelle at etaten hadde kjørt noe trykktester i området i går kveld, som kom litt ut av kontroll! Noen luftbobler hadde kommet på avveie for dem..!

Disse gjorde utslag i at trykkpumpene hos oss og våre naboer koblet seg ut. De er avhengig av nok vanntrykk inn for å holde trykket oppe. Med andre ord, vi hadde vann inn i bygget, men ikke nok trykk til pumpene. Det var en uheldig informasjonssvikt i etaten som gjorde at vakta ikke var informert. Sikringen i anlegget vårt byttes uansett, da arbeidet er påbegynt. (dessverre)

Når vi får regning fra YIT på dette arbeidet, vil jeg sende et brev til vann og avløpsetaten i Trondheim Bydrift og fortelle om hendelsen vi hadde og ikke minst kostnadene som har påløpt sameiet. Disse kostnadene vil jeg ønske/forlange blir dekket av etaten.

Meget kjedelig, men veldig godt å få konstatert at det ikke var noe feil i vårt anlegg.

Mvh,
Trond