Fra vaktmesteren

Håper alle kan ta seg tid i to minutter og lese dette nøye, da jeg mener at dette er viktig info som må leses 🙂

Det kan hende at du vil savne sykkelen din i sykkelboden fra og med i dag, 29/9. Den er nok mest sannsynlig ikke stjålet, men flyttet til bergrommet på enden av høyblokken. For de som eventuelt vil savne sykkelen sin og som ikke vet hvilket rom jeg snakker om, er
det døren på enden av høyblokken, rett frem gjennom bodarealet. Kriteriet for at en sykkel er “nedgradert” til dette rommet er som følger:

– Sykkel uten luft i dekkene.
– Sykkel uten hjul.
– Veldig nedstøvet med tydelige tegn på at den ikke er i daglig/ukentlig bruk.

Mulig jeg har vært noe streng i utvelgelseskriteriet, men håper på forståelse for valgene? Kanskje også noen av syklene som har blitt kvalifisert til fortsatt å bli stående i sykkelboden kan flyttes? Tape gjerne en lapp på sykkelsetet med teksten “ikke i bruk” så skal jeg gjerne flytte den for deg. Lås gjerne sykkelen din selv om den står i låst rom. Det ble nemlig stjålet en sykkel fra sykkelboden i forrige uke. Den var ikke låst.

Resultat av mitt inngrep på deres eiendom, er at søppelrommet/sykkelboden er blitt mye mer innbydende og ryddig. Gulvet er støvsuget og vasket. Målet er at rommet skal holdes på dette nivået Jeg har også ommøblert noe i nevnte rom. Syklene skal heretter kun parkeres på langveggen der hvor de nå er oppstilt. Som dere etter hvert vil se, så er også søppelkassene delvis omplassert. Det åpne rommet ved enden av søppelrommet, ved ytterdøren og på enden av langveggen hvor søppeldunkene nå står, er “beslaglagt” av vaktmesteren. Her vil gressklipper og annet nødvendig utstyr etter hvert bli plassert. Må bare få ordnet meg med noe som jeg kan låse fast utstyret i, slik at det ikke blir stjålet
av uvedkommende. Dette vil komme senere. Jeg vil ordne med en hengelås som går til alle beboerne sin husnøkkel, slik at utstyret fortsatt vil være til fri benyttelse for alle.

Noen av dere vil sikkert tenke at nå begynner vaktmesteren å ta seg vel mye til rette i bygget? Mulig det, men dette rommet har vært et “problembarn” hele tiden, som det måtte ryddes opp i. Nok en gang, jeg håper på mest mulig forståelse for mitt (i mine øyne)
nødvendige inngrep.

Ett lite hjertesukk før jeg avslutter denne saken
Hvorfor ikke benytte alle søppeldunkene? Jeg kan ikke, uansett så godt jeg forsøker, skjønne at noen legger søppelposene i en søppeldunk som er full, slik at lokket ikke lukkes, når det er dunker som har ledig kapasitet? Synes ikke alle det er ubehagelig
med søppellukt i rommet, som vil spre seg til foajeen og andre omkringliggende arealer? HERETTER KREVES DET FULL INNSKJERPING RUNDT DETTE FORHOLDET…

Ellers litt generell info fra vaktmesteren etter 4 uker i jobben
Jeg har i disse ukene prøvd å gjøre bygget “ajour” Med det mener jeg at jeg har støvsuget høyt og lavt. Jeg mener og tror at alle fellesrommene er bortimot støvfritt og vasket. (skulle det være noen som mener at noe er avglemt, så gi meg gjerne beskjed) Det er selvfølgelig mye annet også som er utført, men ser ikke nødvendigheten av å gå i for mye detaljer. Målet mitt er ikke at vaktmesteren skal være synlig til en hver tid, men at det skal være synlig at vaktmesteren har gjort noe.

La gjerne alle i husstanden, voksne og barn, ta del i denne infoen, slik at opplysningene om syklene og bruken av søppeldunkene blir kjent av som mange som mulig.

Det var det jeg hadde på hjertet denne gangen. Det ble både viktig info, nyttig info og en pekefingerinfo 🙂

Ha en fin dag!
Hilsen Vaktmester’n